- ترغیـب دانــش آمــوزان بــه تجزیــه و تحلیــل آنچــه کــه مهارتهاي اجتماعی را شکل می دهند.
- آموزش مستقیم مهارتهاي اجتماعی
- توضیح و مدلسازي اجراي مهارتهاي اجتماعی؛ بـراي نمونـه، هـر مهـارت را مـی تـوان بـه ایـن شـکل هـا نشـان داد : اســتفاده از الگوهــاي زنــده، ایفــاي نقــش، نمــایش صــامت (پانتومیم) ، استفاده از پخش تصویري ( متوقف کـردن فـیلم در جاهاي حساس به منظور بحث درباره ي رفتارها و عکس العمل هاي مناسب)
- تفویت رفتارهـاي مناسـب ( نـه فقـط تمرکـز بـر خـلاص شدن از رفتار "نامطلوب")
- کمک کردن به دانش آموزان در به خاطر سپردن ارتباط رفتارهاي آشکار در موقعیت هاي مشخص (مثلاً اگـر کسـی از تو بپرسد می خواهی بازي کنی، چه پاسخی میدهی؟)
- اسـتفاده از بروشـور و دفترچـه بـراي نشـان دادن شـرایط اجتماعی زندگی واقعی و مشکلات مربوط به مهـارت هـاي اجتماعی
- طراحــی تکــالیف کــلاس در جهــت افــزایش اطمینــان ، پذیرش، مشارکت و پشـتیبانی متقابـل بـین دانـش آمـوزان و اهمیت دادن به مهارتها و دانش هاي گوناگون
- آموزش مهارتهاي اجتماعی تا حد ممکن در موقعیت- هاي طبیعی. - کمک به
پایگاه جامع مهارت های زندگی مهارتهاي ,اجتماعی ,دانش ,آموزش ,مهارتهاي اجتماعی ,آموزش مهارتهاي ,دانش آموزان منبع
درباره این سایت